2009.09.29. 16:04 VargaZ
Google térkép a szponzorált linkek között is
Ahogy arról már Longhand is írt, a Google-ben megjelent a Local Business Center (Helyi Vállalkozások Központja) nevű lehetőség erről bővebben a blogján olvashattok. Engem azonnal az AdWords vetülete érdekelt, ezért ki is próbáltam, hogy mit enged a rendszer.
Az AdWordsben már régóta megtalálható a Local Business Ads nevű lehetőség, csak éppen Magyarországon nem használható. Igen ám, de van itt egy másik lehetőség:
- Campaign/AdGroup/Settings
- Locations, Languages and Demographics
- Custom: Itt értelemszerűen meg kell adni egy pontos címet és SAVE
Eredmény: fogorvos budapest kulcsszóra keresve
Tehát megjelenik egy plusz link a hirdetési szöveg alatt, amely azonnal tájékoztat minket, hogy hol található az adott cég. De ez még nem minden, ha erre a linkre kattintunk:
Hogy hova tűnt a másik két kiemelt hirdetés? Hát bizony lenyitva a linket azok lejjebb tolódnak, így már túl nagy lett volna a screenshotom, ezért nem látható. Érdekes, hogy dinamikus kulcsszó illesztést használok és ennél a keresésnél valahogy kiakad a rendszer és nem működik.
Ennek a neve az AdWords Local Plusbox, úgyhogy érdemes lesz hamarosan megtanulni egy-két új adwords fogalmat, mint a fenti, vagy a Local Business Center és reméljük hamarosan a Local Business Ads.
Ez a beállítási lehetőség már 2007 novemberétől megtalálható a rendszerben, de a funkciója a lokalizációval lett teljes.
Hajrá Google:)