2009.01.09. 18:30 Deli Norbert - HD
Reakció az Arcus tanulmányra
Vándor Eszter (aki az Arcus SEM tanácsadója) publikált egy tanulmányt a keresőmarketing piac 2008 végi helyzetéről, a tartalmi és kereső hirdetések viszonyáról.
A tanulmány letölthető innen.
Gondolom az Arcus egyetért az ott leírtakkal, hiszen az ő nevük alatt került kiadásra.
Eszter általánosságban pontos képet adott a jelenlegi piaci helyzetről.
De a konklúziójával nem értek egyet. Szerinte hamar telítődnek a keresők (én itt úgy értelmeztem, hogy a Google-ről beszél) és csak a tartalmi hálózat lehet a "menekülés vékony ösvénye" a hirdetőknek.
Ez valahol igaz is, Magyarországra pedig fokozottan az.
Ezt ismerte fel a Google is és válaszként indított olyan hirdetési projekteket, mint a maps vagy a youtube lehetőségei.
De ezek akkor tartalmi hirdetésekhez tartoznak vagy csak az Adsense-hez hasonló rendszerekben alkalmazható hirdetések sorolhatók ide?!
Szerintem ezek már egy másfajta online hirdetési formák.
Én a jövőt sok vertikális kereső felfutásával képzelem el. Jó a Google, de egy speciális területre kihegyezett kereső sokkal jobb lehet adott témában.