2008.12.20. 14:30 VargaZ
Keresőmarketing 2008
Céges hírlevélben megfogalmaztuk, hogy nagyvonalakban mik történtek 2008-ban keresőmarketing témakörben. A hírlevélben szerepeltek ügynökségi fejlesztések is, amik viszont nem tartoznak feltétlen a bloghoz, ezért az ilyen jellegű témákat kihagyom a bejegyzésből. Lássuk mi is történt:
Január
- Az Etarget hirdetései megjelennek az Origo, az iWiW és a Freemail oldalain.
- Megjelenik a Google funkciók között a Conversion Optimizer és a demográfiai licit.
Február
- Kibővül az Adwordsben a kizáró kulcssszavak illesztési formája, javul a célzás pontossága.
Március
- Kibővüt a hirdetési lehetőség Magyarország legnagyobb közösségi portálján, az iWiW-en, így ettől kezdve kor és nem szerint is lehet célozni a hirdetéseket.
- A Google bevezeti a tartalmi hálózaton az oldalkizárást és a kategória-kizárást, amely lényegesen javít a tartalmi hirdetések célzási lehetőségén.
Április
- Megnyitja budapesti értékesítési irodáját a Google Magyarország.
- Az Adwords rendszerben megváltozik a megjelenített URL-ekre (Display URL) vonatkozó szabályzás.
Május:
- Lényegesen megváltozik az Adwords minőségi pontszámának számítási módja, és ettől a hónaptól kezdve a landoló lap betöltési sebessége is beszámít ebbe a mutatóba.
Június
- Ha emlékezetünk nem csal, nem történt semmi említésre méltó.
Július
- A Google bevezeti a magyar nyelvet is helyesen kezelő Keyword Tool nevű eszközét, amely ettől kezdve a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában segíti a felhasználókat.
Augusztus
- Bevezetésre kerül a Google Insights for Search szolgáltatásra, melynek segítségével részletes statisztikákat lehet lekérni arra vonatkozóan, hogy tetszőleges kulcsszavakra hogyan alakult a keresések intenzitása. Az eszköz földrajzi és időszaki megbontása révén Magyarországra vonatkozóan is hasznos adatokkal tud szolgálni.
- Az Adwordsben megszűnik a Pay-Per-Action alapú kampányfuttatás lehetősége. A szünet azonban csak átmeneti, mert a Google által megvásárolt és integrált DoubleClick affiliate rendszere hamarosan itthon is elérhető lesz.
Szeptember
- Alapvetően átalakul a Google hirdetési rendszere, új minőségi pontszám számítási rendszer kerül bevezetésre. Szélesebb lett a minősítési skála és megváltoznak a pontszám kiértékelési módját is. A változtatás eredményekképpen a hirdetések megjelenítésében még jelentősebb szerepet kap a minőség.
Október
- A Google Analytics rendszerben az ingyenessé váláshoz hasonló fontosságú fejlemény, hogy immár visszamelőeg is lehet szegmentálni.
- Az Adwords rendszere további változtatásokon esett át, és bevezetésre került az ún. „first page bid”, továbbá októbertől a YouTube videói mellett is megjelenhetnek hirdetések.
November
- Immár második éve kerül megrendezésre a Keresőmarketing Nap, amely idén már immár a mélyebb szakmai előadásokról szólt.
- A Google hirdetési rendszerében immár speciálisan az iPhone-ra és mobil készülékekre is célozhatjuk a hirdetéseinket.
December
- A Sanoma és a Google globális megállapodásának eredményeképpen a Sanoma oldalain jövő évtől a Google tartalmi hálózatának hirdetései jelennek meg, és ezzel együtt megszűnik a Tangó kereső is.
A gondolatok összegyűjtésében segédkezett: Sziebig Péter, Simon Annamária valamint Norbi és jómagam.