2009.09.29. 16:04 VargaZ

Google térkép a szponzorált linkek között is

Ahogy arról már Longhand is írt, a Google-ben megjelent a Local Business Center (Helyi Vállalkozások Központja) nevű  lehetőség erről bővebben a blogján olvashattok. Engem azonnal az AdWords vetülete érdekelt, ezért ki is próbáltam, hogy mit enged a rendszer.

Az AdWordsben már régóta megtalálható a Local Business Ads nevű lehetőség, csak éppen Magyarországon nem használható. Igen ám, de van itt egy másik lehetőség:

  1. Campaign/AdGroup/Settings
  2. Locations, Languages and Demographics
  3. Custom: Itt értelemszerűen meg kell adni egy pontos címet és SAVE

Eredmény: fogorvos budapest kulcsszóra keresve

 

Tehát megjelenik egy plusz link a hirdetési szöveg alatt, amely azonnal tájékoztat minket, hogy hol található az adott cég. De ez még nem minden, ha erre a linkre kattintunk:

 

Hogy hova tűnt a másik két kiemelt hirdetés? Hát bizony lenyitva a linket azok lejjebb tolódnak, így már túl nagy lett volna a screenshotom, ezért nem látható. Érdekes, hogy dinamikus kulcsszó illesztést használok és ennél a keresésnél valahogy kiakad a rendszer és nem működik.

Ennek a neve az AdWords Local Plusbox, úgyhogy érdemes lesz hamarosan megtanulni egy-két új adwords fogalmat, mint a fenti, vagy a Local Business Center és reméljük hamarosan a Local Business Ads.
Ez a beállítási lehetőség már 2007 novemberétől megtalálható a rendszerben, de a funkciója a lokalizációval lett teljes.

Hajrá Google:)

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.