2009.05.25. 07:56 VargaZ

Drasztikus visszaesés a keresésekben

Nemzetközi piackutató intézetek hívták fel rá a figyelmet, hogy áprilistól jelentősen változott a fizetett hivatkozásokból érkező látogatók száma. 

Az említett nemzetközi visszaesést a saját ügyfélkör Google költésein is érzékeltük és kíváncsiak voltunk, hogy a visszaesés a hazai keresések tekintetében mekkora mértékű.

A Klikkmánia keresőmarketing ügynökség közel 80 ügyfelén végzett - reprezentatvínak tekinthető - hóközi összehasonlításból  kiderül, hogy a Google keresések száma áprilisban Magyarországon is drasztikusan zuhant:

 

Tágabb kontextusba helyezve az is megállapítható, hogy az idei évben január óta folyamatos a negatív trend. Februárban 2,3%-al, márciusban 7,75%-al mértünk alacsonyabb megjelenésszámokat a Google hazai keresési hálózatában. Márciusról áprilisra a csökkenés már 26,72% volt!

A grafikonon a Google Adwords rendszerén keresztül mért hirdetési megjelenés számokat vettük alapul, amely nem összetévesztendő az összes Google kereséssel. A kétféle keresési volumen között valószínűleg van ugyan összefüggés, utóbbi azonban publikusan nem elérhető, legfeljebb arányok szintjén kimutatható az Insight for Search eszköz segítségével. Fontos továbbá megjegyeznünk, hogy a számításaink során csak az olyan ügyfeleinket vizsgáltuk, ahol nem volt lényeges keresőhirdetési stratégia váltás a megelőző időszakokhoz képest.

Érdekes lesz majd figyelni, hogy májusban folytatódik-e a negatív trend, vagy éppen ellenkezőleg, az áprilisi hónap a válság mélypontját fogja jelenteni.

Közreműködött: Sziebig Péter - divízió vezető

Forrás: www.klikkmania.hu

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.