2009.02.11. 14:18 Deli Norbert - HD

Az Analytics korlátjai

Nap, mint nap használjuk a Google Analytics-ot. Szeretjük is. De sok jó tulajdonsága mellett több hibája is van, amikkel érdemes tisztába lenni.

Azért a Advanced Segmentation novemberi bevezetése sok hibát kiküszöbölt, de még így is maradt elég.

1., Ecommerce és sub-domain. Ezzel mindig is gondja volt a rendszernek. Akkor okoz ez gondot, ha van az oldalon belül egy sub-domain, ahol a fő-domaintól eltérő ecommerce cselekvéseket lehet végrehajtani.

Profilok szintjén teljesen rosszul kezeli a dolgot, de még az advanced segmentation-be sem mindig jó.

2., Régóta szúrja a szemem, hogy miért nem lehet a források szintjén goal értékeket megjeleníteni. Tranzakciós számokat vissza tud adni a rendszer, de ha a goal-okat akarom darabszámra látni, akkor elő a számológép és a "visits*goal conversion rate=vágyott érték" folyamatban kiszámítom.

3., Miért nem lehet betenni, hogy Ft-ot is tudjon megjeleníteni az Ecommerce vásárlási értékekhez az analytics?
Nem hiszem, hogy sok erőforrás igénye lenne a dolognak.

Ezek olyan hibák, amelyeket nem lehet a cookie-s rendszerek tulajdonságaira fogni.

És természetesen vannak még olyan - mindenki által már tapasztalt - problémák, mint a "más adatot mutat egy időszakról ma, mint pár nappal később".

Ha tudtok még, olyan generális problémáról ami titeket idegesít, várom a hozzászólásokat.

Azért én bízom benne, hogy a következő Analytics frissítésbe a problémák javításra kerülnek.

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.