2008.12.20. 19:58 Deli Norbert - HD

Mit várunk a 2009-es évtől?

Lassan egy éve már, hogy aktívan dolgozunk ebben a szakmában. Rengeteg különböző méretű és célú ügyféllel dolgozunk együtt.
Ezek alapján szeretnénk megosztani veletek, hogy mi mit várunk a jövő évtől. Mind a hirdetők, mind a látogatók, mind a hirdetési rendszerek területén.

Norbi:
---------------
1., A hirdetők: Magyarországra is begyűrözött a gazdasági válság és szerintem még csak most kezdi éreztetni a hatását. 2009-ben mindenképpen több hirdetőt várok a keresőhirdetésekbe.

Egyrészt mert a válság idején is kell marketingre költeni a cégeknek és ennek a leghatékonyabb formáit keresik ilyenkor. Természetesen lesznek cégek akik felhagynak ezzel a hirdetési formával. De ezek főleg mikró vállalkozások lesznek.

A több hirdető általában drágább kattintás árakat eredményez (ugyanazon pozícióra). De a régóta hirdetők mindenképpen előnnyel vehetnek részt a licitekben (természetesen csak jól beállított és kezelt kampányokkal).

2., Látogatók: A lakossági fogyasztás várhatóan visszaesik a következő évben. Főleg olyan nem mindennapi szektorok esetében, mint az utazás, szórakoztató elektronika. Vagy nem vásárolnak ilyet az emberek vagy az olcsóbb termékeket keresik (vagy hitelt vesznek a nyakukba :)). De mindenképpen jobban utána néznek, hogy mit és hol érdemes megvenni. Tehát megnövekedett számú kattintás várható ezen szektorokban.

Ebből következően több látogatás történik majd el 1-1 vásárlás előtt (ha egyáltalán a mi oldalunkon vásárol). Tehát különösen fontos lesz, hogy jó hirdetési szöveggel, jó landoló oldalra érkeztetve futtassuk a kampányokat.

3., Hirdetési rendszerek: Mivel ebben a szakmában dolgozom, nagyon bízom abban hogy elhalmoznak minket jobbnál-jobb új eszközökkel vagy hirdetési formákkal. Én még bízom az (Berényi Konrád által favorizált) új MAGYAR kereső rendszer létrejöttében.

A Google háza tájáról várom a MAPS magyar változatát - a pesti iroda már októberben azt mondta, hogy nagyon jól haladnak. A GADGET ADS remélhetőleg sokkal jobban teret fog nyerni, azzal hogy a SANOMA csoport átáll a Google tartalmi hálózatába.

Én még nagyon várom, hogy a Yahoo WebAnalytics elérhető legyen itthon is. Bár még távoli álom, hogy a Yahoo hirdetési rendszere is elérhető legyen kishazánkban is.


Zoli:
------------------

Hirdetők
Sport és fitness témakörben további erősödést várok, illetve az építőipar néhány témájában is újabb hirdetőket (például: generál kivitelezés).

Látogatók
Az amúgy is árérzékeny magyarok valószínűleg még jobban odafigyelnek majd, hogy mit, mennyiért, hol. A Google kereső további térnyerésével még többen fogják beírni a kívánt terméket, szolgáltatást és a találatokban szereplő ajánlatokat összehasonlítják. Ennek egyenes következménye, hogy megnő a landoló lapok fontossága.

Hirdetési rendszerek
A Google teljesen bekebelez minket további ingyenes termékeivel, illetve maradva a keresőmarketing témakörnél újabb fejlesztéseket várok a Google AdWords rendszerben. Google Maps, hely szerinti célzás, local business ads, gadget ads stb...
 

Végre aktivizálta magát Magyarország legnagyobb közösségi portálja az iWiW, így a közösségi média optimalizálás (SMO) hazánkba történő begyűrűzését várom. Ezzel együtt egyéb a keresőmarketinghez köthető szolgálatatás térnyerésére számítok, mint reputation marketing (már csak egy jó magyar elnevezés kellene).

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.