2008.12.01. 08:54 Deli Norbert - HD

Speciális szegmensek - Google Analytics

Már több magyar blogon láttam leírást erről a Google Analytics újdonságról. Mindenképpen az idei év leghasznosabb újítása volt, amit már sokan vártunk.
A lényege: az alapbeállításokon túl, bármilyen adattípust össze tudunk vetni bármivel és (a lényeg, hogy) ezt visszamenőleg is tudjuk alkalmazni.

Tehát ha most jut eszembe, hogy jó lenne a tavaszi kampány eredményeit összevetni a télivel, akkor 2 perc alatt beállítom és már meg is van a kívánt nézet. Természetesen csak olyan adatokat tudok kinyerni, amelyekhez már elkészültek a weboldali beállítások is. Vagyis nem tudom megnézni az oldalam januári E-kereskedelmi adatai, ha csak az elmúlt hónapban állítottam be a fiókban.

Mivel ezek a szegmensek a felhasználókhoz vannak csatolva, ezért minden felhasználónak külön kell létrehoznia a sajátját. De ha több fiók is hozzá van rendelve egy account-hoz, akkor az egyik helyen létrehozott szegmens a másik fiókban is azonnal használható.

Ez az újítás két részből áll:
- A bármelyik riport jobb felső sarkában elérhető Advanced Segments al-menüből

- Illetve a Setting (baloldali menüsor) pont alatt is ugyanezen néven elérhető részből

A kettő között az a különbség, hogy a jobb felső menüpont alatt felsorolásosan látom az alap és a saját magam által készített szegmenseket. A baloldali menüpont alatt viszont szerkesztésekre is lehetőség van. Mindig van egy alap szegmens csoport és egy, a felhasználó által létrehozott. Az alap szegmensek között a legfőbb forrásokat, a két látogató típust (új és visszatérő) valamint a konverziókat (és tranzakciókat) végrehajtó látogatókat találjuk. Nagyjából ez le is fedi az igények 80%-át.

De ezek mellett tetszőleges szegmenseket bárki létrehozhat.

Két nagy csoportba osztották el a mutatókat:
- Dimension (Képméret – hogy ezt a fordítást honnan szedték? )

- Metrics (Mutatók)

Ezen két rész között vannak átfedések. Például Content(Tartalom) és E-commerce (E-kereskedelem) menüpontok mindkét csoportban vannak.

Ha valaki nincsen tisztában, hogy mit is akar (vagy hogy azt hol találja a felsorolt szerkezetben), kapcsolja be nyugodtan a bal felső sarokban a lista nézet opciót. Erre az összes szegmentálási lehetőség legördülő ablakként megjelenik. Ennyit röviden az új szegmentálási lehetőségről.

Legközelebb néhány példán végigvezetve megmutatom, hogy hogyan lehet egy konkrét szegmenst létrehozni.

De ha addig bárkinek van valamilyen igénye, amit látni akarna, nyugodtan írjon.

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.