2008.12.01. 08:50 Deli Norbert - HD

Keresőmarketing a „Karácsonyi Hajrában”

Általában egy cég (nyilván függően a szektorától) az éves árbevétel jelentős részét november-december hónapban realizálja. Ezen időszak teljesen más, mint az év többi része.

Hiszen ilyenkor (majdnem) minden eladható, az emberek költési kedve az egekbe ugrik.

De mikor is kezdődik ez az időszak?!
Nemzetközi kutatások alapján a vásárlók 70%-a november közepéig a karácsonyi vásárlások mindössze 10%-án vannak már túl. (Gondolom itthon ez még kisebb.:))

De mire is figyeljünk ezen rövid, de nagyon intenzív (és fontos) időszak alatt a keresőhirdetés kampányok során?
       

  1., Fókusz, fókusz, fókusz

            Ebben az időszakban megnő a keresések száma. Jobb esetben az általunk hirdetett kulcsszavakra történt keresések száma is. Ha nem így van, vagy rosszul csináltunk valamit vagy nem a karácsonyi hajrá a számunkra fontos időszak az évben.

           Tehát fókuszáljunk azon kulcsszavakra amik hoznak konverziót.
         

  2., Csökkentsük a tartalmi hálózat költését a minimumra

       Leginkább azért mert a keresésekben megnövekedett „igény” miatt nagyobb költést tudunk itt felhasználni.  És a konverziók többségét nem a tartalmi hálózatban futó hirdetések hozzák. (Legalábbis az én tapasztalataim alapján)
  

  3., Rendkívül fontos, hogy használjunk negatív kulcsszavakat
  

  Ez egyébként is fontos lépés, hogy kiszűrjük a számunkra nem értékes megjelenéseket. De ilyenkor bizony a legfontosabb.

  4., Használjunk más szövegeket
  

Érdemes ezen időszakban belecsempészni az ajándék, karácsony, ünnep szavakat a szövegekbe. Ilyenkor ez hat leginkább relevánsnak. Tehát mindenki ötleteljen szépen.

  5., Ha kevés a költésünk az egész heti (non-stop) jelenléthez, akkor célozzunk időszakra

Hasznos dolog az Adwords hirdetés időzítés megadása. Ha kevés a napi büdzsé, lőljük ki azon időszakokat amikor magas volt a konverziók költsége. Ehhez használjuk a Google Analytics napon belüli konverziós nézetét. Héten belül nem érdemes nagyon időzíteni, mivel ilyenkor az emberek máshogy érnek rá böngészni, mint egyébként

Összefoglalva: legyünk észnél, figyeljük gyakrabban a kampányt és módosítsunk gyorsan, ha szükséges.

Minden kampánykezelőnek sok sikert a Karácsonyi Hajrá-hoz!
 

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.