2009.12.16. 09:05 Deli Norbert - HD

Canonical link domainek között is

Tegnap jelentette be a Google, hogy elérhetővé tették a canonical link használatát domain címek között is.

Ez a közel 1 éves technikai megoldás tette lehetővé, hogy az oldalon belüli duplikált tartalmakat keresőbarát módon le tudjuk kezelni.

A mostani újítás pedig különböző domain címeken megjelenő duplikált tartalmak lekezelését teszi lehetővé.

A hír mindenképp pozitív így karácsony előtt, több ügyfél is várt erre, minél előbb ki is próbáljuk.

 

2009.11.20. 09:02 Deli Norbert - HD

Navigációs helyzetjelző a Google találati listában

Azt eddig is mindenki tudta, hogy egy jól felépített és látható navigációs helyzetjelző ("navigation breadcrumb") mennyi erős SEO tényező lehet egy-egy weboldalon.

Viszont most ezen tényező begyűrűzik a találati listákra is, hiszen a Google egyre több találatban megjeleníti a még augusztusban tesztelt újdonságát.

A lényege az, hogy a keresőrobotok egy weboldalnál felismert navigációs helyzetjelző elemeit tüntetik fel a találati eredmény URL sora helyén.

Lássunk egy példát, a http://hirek.prim.hu/cikk/49274/ url címen elérhető oldal találati eredménye így néz ki:

 

 

Még jobb, hogy így mindhárom szint - ami alá be van sorolva ez a cikk - kattinthatóvá válik.

Ami viszont hátrány, hogy így a keresőbarát URL szerepe annyiban csökken, hogy nem feltétlen fog megjelenni a találati listákon.

Tehát a navigációs helyzetjelző használata egyre fontosabb lesz, mindenki bátran használja egy új honlap vagy a régi ki/átalakítása során.

2009.09.29. 16:04 VargaZ

Google térkép a szponzorált linkek között is

Ahogy arról már Longhand is írt, a Google-ben megjelent a Local Business Center (Helyi Vállalkozások Központja) nevű  lehetőség erről bővebben a blogján olvashattok. Engem azonnal az AdWords vetülete érdekelt, ezért ki is próbáltam, hogy mit enged a rendszer.

Az AdWordsben már régóta megtalálható a Local Business Ads nevű lehetőség, csak éppen Magyarországon nem használható. Igen ám, de van itt egy másik lehetőség:

  1. Campaign/AdGroup/Settings
  2. Locations, Languages and Demographics
  3. Custom: Itt értelemszerűen meg kell adni egy pontos címet és SAVE

Eredmény: fogorvos budapest kulcsszóra keresve

 

Tehát megjelenik egy plusz link a hirdetési szöveg alatt, amely azonnal tájékoztat minket, hogy hol található az adott cég. De ez még nem minden, ha erre a linkre kattintunk:

 

Hogy hova tűnt a másik két kiemelt hirdetés? Hát bizony lenyitva a linket azok lejjebb tolódnak, így már túl nagy lett volna a screenshotom, ezért nem látható. Érdekes, hogy dinamikus kulcsszó illesztést használok és ennél a keresésnél valahogy kiakad a rendszer és nem működik.

Ennek a neve az AdWords Local Plusbox, úgyhogy érdemes lesz hamarosan megtanulni egy-két új adwords fogalmat, mint a fenti, vagy a Local Business Center és reméljük hamarosan a Local Business Ads.
Ez a beállítási lehetőség már 2007 novemberétől megtalálható a rendszerben, de a funkciója a lokalizációval lett teljes.

Hajrá Google:)

2009.08.04. 10:56 VargaZ

Árukereső és Allegro deal

Az Árukereső által most értesültünk az alábbi hírről:

Árösszehasonlító és online aukciós kombó: létrejött Árukereső és Allegro deal

Az Árukereső árösszehasonlító, Magyarország leglátogatottabb vásárlási tanácsadó oldala felkeltette a Naspers médiabirodalom érdeklődését. Nemcsak felkeltette, hanem meg is tartotta, mivel 2009 július 23-án, többszörös és illendő körbetáncolás után, megszületett a deal: többségi arukereso.hu tulajdon került az Allegro cégcsoporthoz, amely a Naspers CEE internet szakosztálya. Így futnak össze az olcsó árak szálai az Allegro kezében itthon (is): Árukereső árösszehasonlító, ill. az online aukciós Vatera és TeszVesz, de ennél sokkal többről van szó.

Hogy ki az az Allegro? Igazán nem ismeritek?

Az Allegro a Naspers médiabirodalom Kelet-európai internetes divíziója, amely következetes stratégaként tematikusan terjeszkedik a CEE régióban. Elég ha annyit mondunk, hogy a Vatera. Igen, ők voltak. Aztán a TeszVesz. Igen, ők is. És most az Árukereső. A 2008-as internetes kereskedelmi oldalak akvizícióit tekintve nem volt sok mozgás, mígnem, ahogy Rabbit (Ihász Ingrid) fogalmazott "az egyetlen nagy értékű akvizíció a Vatera eladása" meg nem történt (hírbehozó ezt sikersztorinak hívta). A 2009-es évben kiemelkedő szerzemények sorába most pedig méltán kerül be az Árukereső, a hazai első számú vásárlási tanácsadó, amely valójában nemcsak a hazai piacon működik, hanem még 5 másik országban is (részletek lent).

Mit tartogat az Allegro - Árukereső megállapodás?

Szárazan szólva, az Árukereső a boltok árait és kínálatát összegyűjtve bemutató portál. Mit tartogathat hát egy Allegro szinergia (ami leginkább úgy hangzik, mint egy üdítőreklám)? A kettőt összetéve egészen izgalmas eszmefuttatások indulhatnak útjára. Túl azon, hogy a hazai numero uno árösszehasonlító vásárlási kalauz az arukereso.hu, ami egy sor másik országban még a top helyen szerepel, az Árukereső egyben egy profi e-commerce oldal is, a Vevővel a szeme előtt. Egy 'vásárlási egyéni és közösségi élményoldal', amely a tulajdonosi körnek köszönhetően, potenciálisan még többet tud profitálni a cégcsoport további tagjainak regionális ill. hazai piaci tapasztalataiból, abból, hogy hogyan lehet még jobban a felhasználók kíváncsiságát, infóigényét kielégíteni.

Az Árukereső külföldi és hazai szinergiára támaszkodhat, a cégen belüli know-how áramlás, tudásmegosztás ill. értékes statisztikai, trendbeli és általában véve piaci információk az Allegro csoport tagjai közt erős fejlődési lehetőségeket rejtenek magukban. Ha jobban megnézzük, akkor már most több az Árukereső, mint egy "sima árösszehasonlító" ahol ott vannak az árak, aztán szevasz. Vannak tippek, vannak vélemények, videók, stb. Vagyis már most Vásárlási tanácsadó is egyben, különféle hasznos vásárlási tanácsokkal (pl. Hogy válassz GPS vagy TV készüléket? Mi a különbség a Full HD és a HD ready között? stb.), egy folyamatosan formálódó vásárlói közösséggel (pl. Nokia 5800 kontra iPhone tábor), és a nekik és velük megálmodott vásárlási vízióval.

A régióban van már példa arra, hogy mennyire remekül tud együttműködni egy új cuccokat bemutató árösszehasonlító vásárlási tanácsadó és egy használt cuccokat pörgető online aukciós oldal. A jó vásárlási kombinációra példa mondjuk a közép-kelet-európai régióban leginkább a cseheknél és lengyeleknél van (nem meglepő módon), pl. Lengyelországban a Ceneo.pl-Allegro.pl míg Csehországban a Heureka.cz-Aukro.cz ár összehasonlító - aukció kombót lehetne példaként felhozni. Remekül működik pl. az új és használt termékek együttes megjelenítése, továbbá a vásárlói vélemények valamint a szakértői tesztek egyidejű bemutatása - szinte 3D-ben, felhasználóbarát módon tálalva a még interneten kutakodó vásárlók számára egy termék (vagy akár bolt) előnyeit, hátrányait. Végső soron, a vásárló (azaz mi valamennyien) ebből az egészséges versenyből profitál(unk).

Mi változik az Árukereső oldalán?

Rövid verzióban, az arukereso.hu megtartja a saját nevét és az árösszehasonlító oldal főbb karakterét is, vagyis nem lesz allegrósítás, a felhasználók sem feltétlenül veszik majd észre a változást. Az igazi változás tovább fő a kukta alatt a nyári hőségben, az őszi iskolakezdésnél, a karácsonyi hajrában, és azon túl is. Hiszen az igazi változás, mint fent említettem, alapvetően a több e-kereskedelmi, web vásárlós oldal együttműködéséből lesz, de ez nem arculati szinten. Inkább a mélyszerkezetben. Nyilván a belső struktúrában is tovább csiszolódnak az egyes mozzanatok. Ami biztos, hogy nem változik, az az abba vetett hit, hogy egy jó oldal, jó tartalommal, amely a felhasználókat tartja elsőnek csak jót jelenthet felhasználóknak, boltoknak - hazai és regionális szinten egyaránt.

2009.07.07. 08:54 VargaZ

Végre egy magyar piackutatás a Google-tól

Júniusban a Google publikálta az 1000 fős magyar mintán végzett piackutatási eredményeit, amelyben olyan kérdésekre keresték a választ, hogy bizonyos termékek és szolgáltatások iránt inkább online vagy offline szoktak-e a magyar internetezők keresni. Illetve miután tájékozódtak online vagy offline fejezik-e be a vásárlásokat.

 

 

A kutatás minden elektronikus kereskedő számára fontos %-os arányokat tartalmaz, amely arányokat valószínűleg már mindenki saját magában, a saját ügyfélkörén felállította. Most érdemes mindezt egy általános piaci adatokkal is összevetni.

A kutatás eredményei részletes innen érhetőek el.

Írta: Sziebig Péter, eredeti forrás itt

2009.06.26. 09:19 Deli Norbert - HD

Adwords kampány a CIB bank ellen?

Szerencsére eddig a "negatív jellegű" hirdetések elkerülték a magyar adwords világát.

De ma találtam a következő hirdetést egy másik bank nevére keresve:

 

 

 

 

 

 

 

Ez már alapból elég furcsa hirdetés. Elsőre egy elkeseredett ügyfél "reakciójának" tűnhet, főleg ha megnézzük a landoló oldalt.  A tartalom nagyobb része egy idézet, de a szerző figyelmeztet is a bank nem "ügyfélbarát" viselkedésére.

Valószínűleg tényleg egy keserű ügyfél akar így visszavágni a nagy banknak és erre hajlandó is pénzt áldozni.

Azért nem szeretném, ha a jövő évi választási kampány "sárdobálós" része a Google felületein is folyna majd.

2009.06.19. 13:40 Deli Norbert - HD

Analytics goal-ok az Adwords fiókokban

Nemrég jött ki a hír , hogy mostantól az Adwords konverziók mellett az analytics goal-ok teljesülése alapján is tudjuk optimalizálni a hirdetési kampányokat.

Engedélyeztem a dolgot egy adwords fiókban, de időt kért az adatok megjelenítéséhez. Így sajnos nem tudtam képet csinálni a kapott eredményekről.

Lehetőség volt arra, hogy több profilban használt goal-ok teljesülését is láthassuk az Adwords-ben.
A kérdés az, hogy az Analytics konverziós adatok hol fognak megjelenni?
A felületen, a konverziókövetés fül alatt vagy riportokban is?

A nagy előnye ennek az újdonságnak, hogy lehetőség van goal-ként beállított analytics virtuális oldalletöltések alapján is optimalizálni Adwords-ön belül.

Várom az első eredményeket, hogy milyen adatokat fogunk kapni, mert tranzakciós információk is be voltak ígérve a hivatalos blogon.

 

2009.05.28. 09:03 Deli Norbert - HD

Új Adwords felület oktató oldal

 

Úgy látszik, hogy a Google túlságosan bízott az új felület "sima" bevezetésében. De valószínűleg a vártnál negatívabb visszajelzések hatására létrehoztak egy bemutató oldalt a számára.

Az oldalon videókat nézhetünk meg az új felületről, megnézhetjük hogy mi változott és mik az újdonságok. Ha már átolvastuk a lapokat, akkor lehetőség is van tesztelni a tudásunkat és 11 kérdésre válaszolva kideríteni, hogy tényleg ismerjük-e az új felületet.

Az oldal miatt mindenképpen gratuláció jár a Google-nek, összeszedett és leír minden fontos információt. Remélem, hogy a többi termék esetében is várhatunk hasonló segédoldalakat.

 

 

2009.05.26. 17:00 VargaZ

Új AdWords felület magyarul plusz billentyűkódok

Tudtommal egy ideig nem volt elérhető magyar nyelven az új felület, de tegnap vettem észre, hogy már magyarul is használható. Szívesen beszúrtam volna ide most egy képet is erről, de élvezhetetlen lett volna a minősége. Mindenesetre a magyarra fordításokon most is lehet sok helyen mosolyogni, de biztos a Google translate a hibás...:)

Az új felületről annyit, hogy sokan egyből ellene voltak, amikor megjelent, de én nagyon sok funkcióját hasznosnak tartom, igaz ehhez kell egy 24"-es monitor is, mert 20-as alatt tényleg használhatatlan. Amúgy a fejlesztések egyértelműen abba az irányba mennek, hogy az online felületet is ugyanúgy lehessen használni, mint az Editort. (idővel)

Az egyik jól használható funkciója a billenytűkódok:


Általános navigáció:

  •  g, majd o: Ugrás a Minden online kampány oldalhoz
  • g, majd c: Ugrás a Kampányok laphoz
  • g, majd r: Ugrás a Hirdetéscsoportok laphoz
  • g, majd k: Ugrás a Kulcsszavak laphoz
  • g, majd n: Ugrás a Hálózatok laphoz
  • g, majd a: Ugrás a Hirdetések laphoz
  • g, majd s: Ugrás a Beállítások laphoz


Navigálás és műveletek a táblázatokban:

  • j/k: Következő/előző sor az elsődleges adatok táblázatában
  • x: Aktuális sor kijelölése (több sor esetén shift+x)
  • p: Kijelölt sorok szüneteltetése
  • n: Kijelölt sorok engedélyezése
  • d: Kijelölt sorok törlése
  • l: Letöltés


Hirdetéscsoportok és kulcsszavak szerkesztése:

  • e: Kijelölt sorok szerkesztése
  • ctrl+nyilak: Mozgás a szerkeszthető mezők között
  • ctrl+s: Változtatások mentése
  • esc: Kilépés a szerkesztési módból

2009.05.25. 07:56 VargaZ

Drasztikus visszaesés a keresésekben

Nemzetközi piackutató intézetek hívták fel rá a figyelmet, hogy áprilistól jelentősen változott a fizetett hivatkozásokból érkező látogatók száma. 

Az említett nemzetközi visszaesést a saját ügyfélkör Google költésein is érzékeltük és kíváncsiak voltunk, hogy a visszaesés a hazai keresések tekintetében mekkora mértékű.

A Klikkmánia keresőmarketing ügynökség közel 80 ügyfelén végzett - reprezentatvínak tekinthető - hóközi összehasonlításból  kiderül, hogy a Google keresések száma áprilisban Magyarországon is drasztikusan zuhant:

 

Tágabb kontextusba helyezve az is megállapítható, hogy az idei évben január óta folyamatos a negatív trend. Februárban 2,3%-al, márciusban 7,75%-al mértünk alacsonyabb megjelenésszámokat a Google hazai keresési hálózatában. Márciusról áprilisra a csökkenés már 26,72% volt!

A grafikonon a Google Adwords rendszerén keresztül mért hirdetési megjelenés számokat vettük alapul, amely nem összetévesztendő az összes Google kereséssel. A kétféle keresési volumen között valószínűleg van ugyan összefüggés, utóbbi azonban publikusan nem elérhető, legfeljebb arányok szintjén kimutatható az Insight for Search eszköz segítségével. Fontos továbbá megjegyeznünk, hogy a számításaink során csak az olyan ügyfeleinket vizsgáltuk, ahol nem volt lényeges keresőhirdetési stratégia váltás a megelőző időszakokhoz képest.

Érdekes lesz majd figyelni, hogy májusban folytatódik-e a negatív trend, vagy éppen ellenkezőleg, az áprilisi hónap a válság mélypontját fogja jelenteni.

Közreműködött: Sziebig Péter - divízió vezető

Forrás: www.klikkmania.hu

2009.05.14. 10:39 Deli Norbert - HD

Local Business Ads adatok az Adwords riportokban

Ma reggel csináltam egy kampány riportot és új adatoszlopok felvétele jelent meg lehetőségként. Utána néztem és tényleg kihozták a Local Business Ads hirdetések eredményeinek visszaadását.

Ez kulcsszó, URL, hirdetési csoport és kampány illetve fiók szintű riportoknál jelent új adatoszlopokat. Meglepő módon a magyar nyelvű felületen is már elérhető (angolul természetesen, mint mindig):

 

Az egyetlen (de jelentős) szépséghiba, hogy itthon ez a hirdetési forma még nem elérhető. De a Google az idei év végéig ígérte a hazai bevezetést. Akit mélyebben érdekel a téma, itt megtalálja az információkat:

http://adwords.google.com/support/bin/topic.py?hl=en&topic=8484

 

2009.05.13. 16:59 Deli Norbert - HD

A hirdetési határok feszegetése

Az Adwords-nek (mint minden szöveges-kattintás alapú hirdetési formának) határai vannak.

Ezek néha nagyon kevésnek bizonyulnak, néha pedig még soknak is (az esetek elenyésző százalékában).

De az ismert határok (címsor 25, leírás 35-35 karakter) nem mindig szigorúak:

A harmadik fizetett hirdetés címsora pontosan 32 karakter.

2009.04.08. 12:07 Deli Norbert - HD

Elektronikus kereskedelmi konferencia

"Új utakon" címmel rendezi meg a SZEK 2009. május 7-8-án a VI. Elektronikus kereskedelmi konferenciát Velencén, a Hotel Spa-ban.

A konferencia fő témája idén az alternatív értékesítési és fizetési megoldások lesz.

A konferencia az üzleti modellek bemutatásával, elemzésével kitekintést szeretne nyújtani résztvevőinek az elektronikus szolgáltatások irányába, hogy így akár új ötletek, megoldások születését is inspirálja, mivel valószínűleg még sok kiaknázatlan lehetőség rejlik az üzletágban.

Újdonság lesz a konferencián, hogy az első nap délutánján – nemcsak a cégvezetőkre gondolva – külön workshopot szentelünk az online hirdetési formák területén folyamatosan zajló változásoknak, ahol többek között a Google, a Klikkmánia és Iwiw új megoldásait mutatjuk be. A második napon pedig az elektronikus számlázás jogi, technikai és biztonsági kérdéseivel is foglalkozunk.

Tehát minden - az ekereskedelem iránt érdeklődő vagy abban dolgozó - embernek ajálnjuk ezt a konferenciát, ahol cégünk munkatársa (Sziebig Péter) is elő fog adni.

Program, előadók, jelentkezési lap a következő címen érhető el:

http://www.szek.org/programjaink/vi-elektronikus-kereskedelem-konferencia

2009.04.08. 12:00 Deli Norbert - HD

Lényegi változás az Adwords riportolásban

Most láttam, hogy az Adwords bevezette (az általunk is) régóta várt újítást a konverziók megbontását illetően.
Arról van szó, hogy a konverziók mérése során eddig csak a sima konverzió volt. Ez lehetett feliratkozás, vásárlás, regisztrálás,stb.

De mostantól azt is visszaadja, hogy pl. 100 cselekvésért hány ember volt a felelős.
Az ötlet jó (és már nagyon hiányzott), majd kiderül ténylegesen mennyire jó adatokat kapunk vissza.

Íme egy példa, hogy hogyan néz ki a riport konv. beállítása a továbbiakban:

2009.03.27. 11:34 VargaZ

+2 Google Analytics Individual Qualification IQ

Éljen, éljen, éljen

Norbi és én is sikeresen teljesítettük a Google Analytics minősítő vizsgáját. Ezzel az egy Klikkmánia szobára eső GAIQ vizsgákkal rendelkezők száma 3-ra növekedett.

Maga az online teszt nekem nagyon tetszett, már sokkal profibb és összeszedettebb a teszt folyamat, mint anno az AdWords vizsgán volt. A végén a sűrű screenshotozás közepette lefagyott az egész (már majdnem vertem az asztalt), de amikor visszaléptem könnyedén tudtam folytatni a tesztet +1 Dícséret

Norbi vizsgája:

Vizsgám:

2009.03.25. 09:18 Deli Norbert - HD

Google újítások a találati oldalakon

A tegnapi napon a Google két változtatást vezetett be a találati oldalak felépítésében.

1., Az egyik változtatás, hogy a rendszer próbálja megtalálni a keresett szóhoz relevánsan kapcsolódó egyéb keresőkifejezéseket. Ezt az találati lista alatt jeleníti meg. Ezzel már találkozhattunk eddig is,de most már "okosabb" lett a rendszer. Itt egy példa erre:

2., A másik változtatás már érdekesebb. Ha 4 vagy annál több szóból álló keresőkifejezéseket használunk, akkor a rendszer az eddig két sorból álló leírás részhez még hozzáadhat 1 vagy 2 sort.
Ez azért érthető, mivel ha ezek a kulcsszavak nem kötődnek szorosan egymáshoz - mondjuk nem egy terméknév szavai - akkor több sorból kell összeszedni a kulcsszavakat az oldal szövegéből.
Nehezen sikerült olyan keresést csinálni, amikor az első három találat szövege lett hosszabb, de íme egy példa erre:



A nemzetközi statisztikák alapján növekedik a több szóból álló keresések száma (és nő a beírt szavak száma is). Tehát az irány mindenképpen jó, majd meglátjuk, hogy néz ki a gyakorlatban, hogy mind a tíz találat 4 soros leírás résszel rendelkezik.
Már csak annyi hiányzik, hogy valami meta paraméter segítségével meg tudjunk adni, hogy ilyen keresésekre mi jelenjen meg a találat leírás részében.
 

2009.03.05. 13:26 Deli Norbert - HD

Egy Analytics minősítés megszerzése

Kedden jött a hír, hogy a Google egyéni minősítést vezetett be az Analytics rendszer esetében is.

Ez nagyon jó hír, hiszen így már az adwords mellett itt is lehetőség van minden szakembernek bizonyítania a tudását.

Egyből kaptuk is az alkalmon és úgy döntöttünk a cégnél, hogy gyorsan neki is futunk a vizsgának.
Sajnos én nem tudtam időt szánni rá (Zoli pedig éppen nyaral), ezért Sziebig Péter kollégánk vállalta a feladatot, hogy Magyarországról elsőként (tudtommal - ha valaki már letette jelezze nekünk) leteszi ezt a minősítést.

Tegnap este sikerült neki a dolog, így ő a világon a 111. ilyen minősítéssel rendelkező szakember és Magyarországon ő az első.

Erre itt a bizonyíték.



Sajnos a Google egy kicsit kapkodva vezette be ezt a minősítést, hiszen nem
adnak egy URL címet, ahol megnézhető a minősítés. Lehet az Adwords Qualified Individual vizsgánál is hasonló volt a helyzet az induláskor.

Péter észrevételei a vizsgával kapcsolatban:


1., Jól felépített a Conversion University tananyaga, ami csak videós formában érhető el.
    De nem elegendő a benne lévő információ a vizsga megszerzéséhez.
2., 70 kérdés volt, amire 90 perc állt rendelkezésre
    Ezek az Adwords-nél is használt 4 válaszból kell jelölni típusuak.
3., Mélyebben kell ismerni az Analytics-et, jobban mint az adwords-öt a GAP vizsgánál

Jövő héten én és Zoli is megcsináljuk a vizsgát, de addig ha más is lerakja, kiváncsian várjuk a tapasztalatait és a véleményét.

Itt van még néhány kép a vizsgáról és az eredményről:

Az eredmény

Egy tipikus kérdés

Egy másik tipikus kérdés

2009.03.04. 13:28 Deli Norbert - HD

Google céges minősítés II.

Januárban írtunk róla, hogy már 6 cég rendelkezik céges Adwords minősítéssel.

Alig két hónap telt el azóta és már lecsökkent a minősítéssel rendelkező cégek száma.

Az valószínű, hogy a válság hatása. De a 240-250 Ft körüli dollár árfolyam is erősen közre játszhat.

Hiszen így a 100.000 dolláros negyedéves költés már havi minimum 8.100.000 Ft kezelt költést jelent, ami a minősítés megtartásának feltétele.

A jelenleg céges Adwords minősítéssel rendelkező cégek:

  • Arcus Search
  • Klikkmánia
  • Iprospect/Kirowski
  • Honlapkészítés.biz (Meteora Bt.)
  • OMG (OMD)

 Remélhetőleg a Webhirdetés hamarosan visszakapja a minősítését, hiszen az a válság enyhülését is jelenthetné.

Rólunk

A blogot ketten készítjük, jelenleg a Klikkmániánál dolgozunk,
mint vezető SEM tanácsadó.