2009.05.25. 07:56 VargaZ
Drasztikus visszaesés a keresésekben
Nemzetközi piackutató intézetek hívták fel rá a figyelmet, hogy áprilistól jelentősen változott a fizetett hivatkozásokból érkező látogatók száma.
Az említett nemzetközi visszaesést a saját ügyfélkör Google költésein is érzékeltük és kíváncsiak voltunk, hogy a visszaesés a hazai keresések tekintetében mekkora mértékű.
A Klikkmánia keresőmarketing ügynökség közel 80 ügyfelén végzett - reprezentatvínak tekinthető - hóközi összehasonlításból kiderül, hogy a Google keresések száma áprilisban Magyarországon is drasztikusan zuhant:
Tágabb kontextusba helyezve az is megállapítható, hogy az idei évben január óta folyamatos a negatív trend. Februárban 2,3%-al, márciusban 7,75%-al mértünk alacsonyabb megjelenésszámokat a Google hazai keresési hálózatában. Márciusról áprilisra a csökkenés már 26,72% volt!
A grafikonon a Google Adwords rendszerén keresztül mért hirdetési megjelenés számokat vettük alapul, amely nem összetévesztendő az összes Google kereséssel. A kétféle keresési volumen között valószínűleg van ugyan összefüggés, utóbbi azonban publikusan nem elérhető, legfeljebb arányok szintjén kimutatható az Insight for Search eszköz segítségével. Fontos továbbá megjegyeznünk, hogy a számításaink során csak az olyan ügyfeleinket vizsgáltuk, ahol nem volt lényeges keresőhirdetési stratégia váltás a megelőző időszakokhoz képest.
Érdekes lesz majd figyelni, hogy májusban folytatódik-e a negatív trend, vagy éppen ellenkezőleg, az áprilisi hónap a válság mélypontját fogja jelenteni.
Közreműködött: Sziebig Péter - divízió vezető
Forrás: www.klikkmania.hu